Tämä on elämäntarina, lemmentarina, menestystarina, nyyhkytarina, peitetarina, sankaritarina, tositarina ja joskus jopa kauhutarina.


Tämä on minun tarinani ja haluan jakaa sen juuri Sinun kanssasi.



maanantai 15. joulukuuta 2014

Ole uskollinen itsellesi - Ole uskollinen elämälle


Minulla on ollut huikea syksy monessa mielessä. Olen saanut ottaa uusia askeleita kohti itselleni tärkeitä ja merkityksellisiä asioita. Olen saanut kokeilla siipiäni, onnistua, erehtyä ja ennen kaikkea oppia. Ja vaikka nämä pienet, suuret askeleeni eivät aina ole olleet kepeitä ja helppoja, voin sanoa seisovani nyt luottavaisesti ja kiitollisena juuri tässä. Oman uskoni ja luottamukseni lisäksi tällä matkalla on tarvittu kuitenkin myös heitä, jotka ovat vaikeina hetkinä uskoneet, luottaneet ja kannustaneet minua - ja mahdollistaneet tämän matkani. Heitä, jotka ovat tarjonneet auttavan käden silloin, kun kengännauhani ovat menneet solmuun, housun punttini kastuneet ja alla oleva polkuni hukkunut sateen alle.

Mitä sitten olen syksyn puuhaillut? Sen lisäksi, että olen nauttinut kotiäitiydestä, olen suunnitellut ja pitänyt kursseja ja koulutuksia, sekä rakentanut tulevan kevään monisävyistä ja - rakenteista väripalettia. Ylpeänä voin kertoa olevani nyt myös tuore NLP Practitioner. Takanani on siis opin ja oivallusten täyteinen syksy. Sen lisäksi että olen tämän NLP Practitioner -koulutukseni aikana tehnyt matkan itseeni, olen saanut tästä koulutuksesta myös paljon työkaluja työhöni - enemmän kuin vielä ehkä ymmärränkään. Ja odotankin jo mielenkiinnolla mahdollisuuksiani päästä hyödyntämään vielä lisää oppimaani käytännössä. Se, missä muodossa tämä kaikki tapahtuu ei vielä ole täysin selvää, mutta luotan, että kaikki asettuu paikoilleen niin kuin kuuluukin.

Viimeisenä koulutusviikonloppuna käsiini osui erään opiskelijaystäväni itse tekemä ja kaupan oleva koru, joka puhutteli minua jollain syvemmällä tasolla. Ihastelin toki korun kaunista ulkomuotoa, mutta erityisesti minuun teki vaikutuksen korun teksti "ole uskollinen". Jokin siinä resonoi minussa, vaikka uskollisuus ystävyys- ja parisuhteessa onkin minulle itsestäänselvyys eikä se kaivannut muistutusta korun muodossa. Pienestä sisälläni olleesta hämmennyksestä huolimatta juuri tuo koru kuitenkin kutsui minua ja ripustettuani sen kaulaani tajusin sen merkityksen minulle. Ei se ollut muistuttamassa minua uskollisuudesta ystäviäni, puolisoani tai työnantajaani kohtaan - ei, se muistutti minua uskollisuudesta itseäni, elämää kohtaan: Ole uskollinen sille, kuka sinä oikeasti, syvällä sisimmässäsi olet. Kuuntele sydämesi ääntä ja luota, sillä sinussa on jo olemassa kaikki - kaikki voimavarat ja potentiaali, joka vain odottaa mahdollisuutta tulla nähdyksi, kuulluksi, ymmärretyksi. Muistuttakoon tämä uusi koruni siis jatkossa, niinä epävarmuuden hetkinä, minua uskollisuudesta itseäni ja elämääni kohtaan.

Haluan lähettää vielä sydämmestäni kiitoksen kaikille heille, jotka tekivät tämän opinmatkani minulle mahdolliseksi. Teille, jotka olette uskoneet, luottaneet, kannustaneet ja rakastaneet.

Ollaan uskollisia itsellemme - Ollaan uskollisia elämälle

Valmista mielesi ottamaan vastaan parasta, mitä elämällä on tarjota. – Ernest Holmes



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti